RYGOS KELEIVINIS LAIVŲ TERMINALAS
ARCHITEKTŪRINIS KONKURSAS
Autoriai
R.Palekas, P.Išora, B.Puzonas, A.Palekienė, J.Garšvaitė-Puronienė
Tipas
Vieta
Plotas
12 700 m2
Metai
2012
Miestovaizdis ir terminalo siluetas
Rygos siluetas – labai svarbi miesto identiteto dalis. Bandydami kuo mažiau jį paveikti, nustumiame terminalo pastatą kiek įmanoma toliau nuo senamiesčio ir suteikiame jam horizintalų charakterį.
Parkas susitinka jūrą
Kitas svarbus Rygos elementas – Kanalo parkas. Jis yra labai arti prie Terminalui numatytos teritorijos.
Siekis sujungti šį parką su Daugavos upe tampa pagrindine mūsų urbanistine koncepcija. Uosto pusiasalis tampa žaliojo žiedo, juosiančio Rygos senamiestį, dalimi.
Žalieji vartai
Parko ir Daugavos upės jungtis terminalo teritorijoje sukuria unikalius miesto vartus vandeniu atvykstantiems miesto svečiams – „Žaliuosius vartus“. Senasis terminalo pastatas, kaip unikalios modernistinės Rygos architektūros pavyzdys, tampa vienu iš Kanalo parko paviljonų.
Terminalo teritorijos koncepcija
Terminalo teritorija apima ilgą upės krantinės atkarpą nuo Vansu tilto. Terminalo poreikiams racionalu būtų vystyti krantinę dviem etapais: Pirma sukuriamas „Parko terminalas“ su visomis reikalingomis funkcijomis parko aplinkoje. Ateities poreikiai galėtų būti įgyvendinti vystant „miesto terminalą“ su tiesioginiu patekimu į senamiestį ir apsuptą prabangių upės kranktinės kvartalų.
Naujo pastato architektūra
Konceptualiai tai labiau atvira erdvė, nei pastatas. Pagrindinis pastato elementas – tarpas tarp terminalo ir viešbučio. Viešbučio tūris tarsi sklendžia ore, suformuodamas natūralų stogą viešai terasai. Ši terasa – scena įvairiems vyksmams. Ji iš dalies kompensuoja pusiasalio rago uždarymą: aplinkos vaizdai geriau apžvelgiami iš pakeltos aikštelės. Čia galima prisėsti kavinėje, apžiūrėti parodą ar pasiūsti oro bučinį išplaukiančiam mylimajam.
Andrej osta terasa
Terasa ir virš jos esantis viešbutis, išnaudojantys Rygos senamiesčio ir Daugavos deltos vaizdus – pagrindinis naujo terminalo akcentas. Rotondos tipas pasirinktas, kad atspindėtų Kanalo parko architektūros tradiciją ir suteiktų Rygos uostui jūros vartų įvaizdį. Terasa – atvira tiek uosto keleiviams, viešbučio svečiams ir miesto gyventojams. Terasos erdvė įvairiomis prasmėmis suminkština ribą tarp jūros ir miesto.
Šios eskizinio projekto tikslas – rasti RPT vystymo strategiją ir parodyti jos įgyvendinimo principus.
Fasadai
Pastatą sudaro su uždari tūriai: pakeltas viešbutis ir žemiau dėstomi RPT įėjimo, viešbučio recepcijos ir aptarnavimo zonos. Viešbučio fasadai atspindi pastato funkciją: dėstomos grupės kiek atverų „sparnų“, atliepiančių kambarių struktūrą.
Naudojamos medžiagos: terakota, prienas, stiklas, aliuminis.
Konstrukcijos
Tam, kad daugiau erdvės būtų atiduota parkui, projektuojamas vieno aukšto požeminė automobilių saugykla po pastatu. Nuo jos įprasta betono kolonų ir sijų sistema tęsiasi iki 10.50 altitudės. Terasa perdengiama naudojant vieną įtemptą perdangą, laikomą įžambių kolonų. Viešbučio aukštai konstruojami nuo šios perdangos plokštės.
Tvarumas
Pagrindiniai strateginiai tvarumo aspektai šiame projekte yra:
- Atviros viešos erdvės plotas nesumažinamas net užstatant pastatą;
- Pailginamas Kanalo parkas
- Išsaugomi originalūs Rygos modernistinės architektūros pavyzdžiai