PANEVĖŽIO AUTOBUSŲ STOTIS

Autoriai

R.Palekas, D.Uogintė, B.Puzonas, A.Palekienė, K.Burbaitė, U.Morkūnaitė

Plotas

Antžeminis 430 m2
Požeminis 2650 m2

Metai

2020

Tipas

Visuomeninis

Įvadas

Paleko architektų studija atliko Panevėžio autobusų stoties ir jos aplinkos (Savanorių skvero, automobilių parkavimo aikštelės ir kt.) sutvarkymo koncepcijos paieškas. Teritorijos svarba miesto atžvilgiu nedera su urbanistinės dykros charakteriu ir reikalauja ne vien remonto ar atnaujinimo darbų, bet platesnės strategijos, leidžiančios išspręsti erdvines, funkcines ir reprezentacines teritorijos problemas.
Autobusų stotis projektuojama numatant trumpesnius autobusų kelius vidinėse kvartalo gatvėse. Stotis pritraukiama arčiau J.Basanavičiaus gatvės, tampa labiau ikoniška ir reprezentatyvi. Vengiama autobusų ir pėsčiųjų srautų susikirtimų. Projektuojamas uždaras stoties pastatas ir peronas su išraiškinga stogine.

Savanorių aikštės (skvero) integracija

Aikštė (skveras) šiuo metu yra iš visų pusių apsupta važiuojamų gatvių, skvere nėra interesų pėstiesiems ar praeiviams, jis sunkiai pasiekiamas, todėl sudaro nenaudojamos ir nesaugios erdvės vaizdą. Skverą numatome prie naujosios autobusų stoties perono, iš dviejų pusių ribojamą pėsčiųjų gatvių. Esamos autobusų stoties pastate ar galimame naujame prekybos centro IKI priestate atsiradę kavinės ir panašios komercinės paskirties patalpos galėtų išnaudoti skvero gretimybę, per jį susiformuotų pėsčiųjų takai į autobusų stotį.

Funkcinis išdėstymas

Projektuojamoje Panevėžio autobusų stotyje numatomas peronas – keleivių išlaipinimo, įlaipinimo ir prastovų vietos keleiviniam transportui; stoties pastatas, kuriame numatoma: keleivių laukimo salė su sanitarinėmis patalpomis, kavinės zona ir palydinčiomis funkcijomis – bagažo saugykla, mažųjų siuntų tarnybos patalpa, bilietų kasomis. Taip pat numatomos administracinės, autobusų eismo valdymo patalpos, darbuotojų bei vairuotojų poilsio patalpos.
Po perono teritorija ir stoties pastatu projektuojama požeminė automobilių aikštelė bei techninės ir pagalbinės patalpos.

Stoties pastato funkcinė schema

Stoties pastatas dalinamas į dvi dalis – atviras, 24 val. per parą prieinamas keleivių erdves – kavinę, san. mazgą, laukimo salę; bei uždaresnę zoną, susidedančią iš keleivių aptarnavimo patalpų – bagažo saugyklos, bilietų kasų, vairuotojų poilsio patalpų ir stoties administracinių patalpų – kabinetų, dispečerinės. Šias dvi zonas skiria informacinė siena. Personalo ir keleivių srautai atskiriami.

Požeminės automobilių stovėjimo aikštelės schema

Po stoties pastatu bei peronu numatoma vieno aukšto požeminė automobilių stovėjimo aikštelė. Joje projektuojamos 87 stovėjimo vietos (4 iš jų, esančios arčiausiai lifto – pritaikytos žmonėms su negalia), dvipusė įvažiavimo rampa, trys evakuaciniai išėjimai bei liftas, pritaikytas žmonėms su negalia. Taip pat požeminiame aukšte numatomos techninės ir pagalbinės patalpos, zona atliekų konteineriams bei zona dviračiams. Patekimas į požeminę aikštelę numatomas iš vakarinėje sklypo pusėje esančios Savanorių aikštės gatvės, dengta tiesia dvipuse rampa.